TEMA BRANNVERN

Barnehagen deltar på nasjonal brannøvelse og er med på brannvernuka. Vi har Fredag 28. september 2012 gjennomført en brannøvelse. En del av brannvernuka er også å invitere med foreldre/ foresatte.

Dette er linken til hjemmesiden:

Brannvernuka og Nasjonal brannøvelse.

Til foreldre/foresatte

I anledning Nasjonal brannøvelse, vil barnehagen gjennomføre en brannøvelse. Barnehagen deltar med en slik øvelse sammen med svært mange andre barnehager, skoler, bedrifter og familier. Dette foregår på frivillig basis rundt om i hele landet i løpet av september måned, med hovedvekt på Brannvernuka i uke 38. I år blir det 4. gang man gjennomfører Nasjonal brannøvelse. I fjor deltok hele 515.000 personer i Norge i dette arrangementet. Blir vi enda flere i år?

Brannøvelse og brannfare kan være et litt skummelt tema. Derfor tar vi i barnehagen oss god tid til å snakke med barna om det som skal skje, og vi øver jevnlig slik at alle skal føle seg trygge.

Ha brannøvelse hjemme

Det kan være nyttig å snakke om brannsikkerhet med barna også i hjemmet. Det er i hjemmet vi oppholder oss mest, det er i hjemmet brannfaren er størst, og det er i hjemmet at de farligste brannene oppstår. Derfor vil barnehagen sammen med arrangørene av Nasjonal brannøvelse, oppfordre alle barnefamilier til å ha brannøvelse i egen bolig. Ved å ha årlige brannøvelser også i egen bolig, vil hele familien bli bedre forberedt på hva man skal gjøre i tilfelle brann.

Det er ikke for sent å melde seg på, og det er gratis å delta. Alle som melder seg på og arrangerer en brannøvelse i løpet av september 2012, blir med i trekningen om fine premier til en samlet verdi av 50.000 kroner.

Gå inn på www.brannvernuka.no/nasjonal-brannovelse Her finner man påmeldingsskjema, informasjonsfilmer og andre gode råd og tips om hvordan man kan ha en brannøvelse hjemme.

Hilsen fra barnehagen

Nasjonal brannøvelse arrangeres i regi av Norsk brannvernforening, Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap, og If Skadeforsikring.