Fugleprosjektet vårt!

Bjørn Frantzen fra "Fugleturisme i Midt- og Øst-Finnmark" ved Bioforsk Svanhovd kom innom barnehagen sammen med Steve Aslaksen ( Fuglemannen vår). De forærte oss 2 fantastiske Skilt med Bærtua og fuglene på fuglebrettet.

Etter ca 6 mnd. har det livnet mye til i fuglekarnappen vår. Vi mater og steller (fuglebad) fuglene, samtidig som vi ser på hvem som besøker oss.

Vi har laget egen fuglemat, sanket rognebær og gjort klart til høst og vinter for fuglene.

Når Bjørn og Steve besøkte oss for 2 uker siden fikk vi 2 flotte skilt vi kan henge opp ute. Med fuglekarnappen, fuglekassene med kamera, fuglebøkene og annet utstyr, er vi utrulig glade for at vi som barnehage har fått denne muligheten. Vi ønsker å takke Naturhuset, Steve og Bjørn for fantastisk oppfølging i prosjetet vårt.

Læring, ansvar, samhold og grunnleggende verdier beriker barn og voksne gjennom dette prosjektet.

Tusen Takk til Stabbursnes Naturhus ( Gry og Svein), Steve og Bjørn!!